چکیده تحقیق پایانی با موضوع شیطان در اندیشه اسلامی

 

         پژوهشی که انجام شده است به عنوان شیطان در اندیشه اسلامی است  که به بررسی شیطان در آیات و روایات می پردازد . شیطان به هر موجودی منحرف کننده ، طاغی و سرکشی می گویند که انسان را از راه راست بر کنار می کند  و در صدد آزار دیگران است . و شیطان در اندیشه اسلامی مبدإ وسوسه و شر معرفی شده است ، انسان آگاه با عبودیت خدا و توکل بر او  و انجام دستورات الهی می تواند این دشمن دیرینه را شکست دهد دشمنی که قسم خورده است واز خداوند تا روز قیامت  مهلت خواسته  تا سر راه انسان قرار گیرد  وآنها را گمراه کند و خداوند هم به او مهلت داد . و در این پژوهش  با استفاده از منابع کتابخانه ای سعی شده که  به شناخت شیطان  بپردازد .

یکی از فرقه های خطرناک که حیات  مادی و معنوی  انسان را هدف قرار داده  شیطان پرستی  است . بنیا نگذاران این فرقه  با ادعای  این که  قدرت شیطان و پلیدی  بر عالم چیره گی دارد ؛ افکار وکرداری را ترویج می کنند ، که سلامت هر جامعه را تهدید می کند .       

  ضرورت این تحقیق با توجه به مشکلاتی که در جوامع امروزی وجود دارد به ویژه نسل جوان را  از مسیر حقیقی زندگی خارج  و به سوی بی راهه کشانده است  و همچنین شناخت دقیقتر این دشمن دیرینه و راههای تسلط می باشد که این از مهمترین وظایف هر انسانی می باشد چون شرط پیروزی و مبارزه در مقابل دشمن همین شناخت ، امکانات و راههای نفوذ می باشد . اهمیت این موضوع به اندازه ای است که قرآن و روایات بر شناخت هر چه بیشتر این  دشمن تأکید کرده .

واژه کلیدی : شیطان ، شیطان  پرستی ، راه نفوذ ، راه مقابله .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.