چکیده تحقیق پایانی با موضوع رفتارهای اقتصادی از دیدگاه حضرت علی(ع)

 

این پژوهش با عنوان رفتارهای اقتصادی از دیدگاه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، به‌منظور تبیین کیفیت سیرده­ی اقتصادی امام علی (علیه­السلام) و بررسی نقش و آثار اقتصاد سالم در جامعه و ارائه راه­کارهای مناسب برای جلوگیری از فساد اقتصادی به روش کتاب­خانه­ای در سه فصل تنظیم‌شده است.

استقلال، شکوه و عظمت هر جامعه‌ای درگرو برخورداری از اقتصاد سالم و رفع کمبودها است، زیرا بسیاری از وابستگی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز بروز مفاسد اجتماعی از عدم کارایی اقتصادی جوامع انسانی سرچشمه می‌گیرد. و رسیدن به مسیر تکامل بدون برنامه‌ریزی اقتصادی میسر نمی‌شود. سیره‌ی اقتصادی امام علی (علیه‌السلام) الگویی مناسب برای برنامه‌ریزی اقتصادی و جلوگیری از مفاسد اقتصادی است.

امنیت اقتصادی، اصلاح نظام مالیاتی، ضرورت برنامه‌ریزی، گسترش عدالت اجتماعی، نظارت بر بازار و رسیدگی به امور آن، مساوات، فقرزدایی، حق‌گرایی، نظام توانمند بیمه و بازنشستگی و… از مهم‌ترین اصلاحات اقتصادی امام علی (علیه‌السلام) می‌باشد.

کلیدواژه‌ها: رفتار، اقتصاد، امام علی(علیه‌السلام)، اصلاحات اقتصادی، الگوی اقتصادی.

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.