چكيده تحقيق پاياني با موضوع نفي خشونت هاي اجتماعي عليه زنان از ديدگاه اسلام

اين پژوهش با عنوان نفي خشونت عليه زنان از ديدگاه اسلام به منظور بررسي و مقايسه ي نفي خشونت عليه زنان در ميان كشورهاي مسلمان با ديگر ملل و تبيين و توضيح انواع خشونت و ارايه راهكار براي مقابله با اين خشونت ها در سه فصل به انجام رسيده است.

زن به عنوان يكي از خاص ترين مخلوقات خداوند در جوامع مختلف از جايگاه اجتماعي متفاوت و بعضاٌ ويژهاي برخوردار است و در حقوق بين الملل نيز به طور خاص مورد توجه است.

آيات و روايات متعددي در تأييد جايگاه زن و بيان حقوق او ذكر شده است و اعمال هر گونه خشونت عليه زن در اسلام مردود بوده و در حقوق بين الملل نيز رد شده است اما با وجود همه اين موارد خشونت هاي مختلفي چون خشونت هاي فيزيكي و جسماني، فرهنگي، اقتصادي و جنسي به اشكال مختلف با محوريت زن شكل مي گيرد و پيامد ها و تبعات بسيار مخربي نيز به دنبال دارد كه براي مقابله با هر يك از اين خشونت ها لازم است راهكار مناسبي در پيش گرفته شود.به طور كلي مي توان گفت بهبود روابط خانوادگي، عدم استفاده ابزاري از زن، حفظ كرامت انساني زن و رسيدگي به مسايلي چون اشتغال و ازدواج و حجاب و …. مي تواند به عنوان عوامل پيشگيري از بروز خشونت ها عليه زنان توسط خود با ديگران مطرح شود و شرايط بهتري را براي زنان در جوامع مختلف به وجود آورد.

 

واژگان كليدي:

زنان، خشونت، اسلام، حقوق بين الملل

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.